Thursday, January 31, 2013

HAPPY ONE YEAR ANNIVERSARY

Assalamualaikum dan selamat sejahtera :)

Aku nak bercerita cikit pasal kisah cinta aku dengan si dia . Bukan utk mendapat perhatian . Tetapi sekadar utk berkongsi apa yang aku rasa. Tak salah kan aku nak berkongsi sedikit je . Kalau sudi baca la . Kalau tak sudi just click close .,

Bermuala perkenalan di antara kami sejak di KOLEJ MATRIKULASI PERLIS. Disinilah tempat kami kenal. Mula2 kenal dia selalu suruh adelin ( classmate aku) kirim salam kat aku . Sangat misteri okayy time tu . Haha . Sampai aku cari jalan nak tahu sapelah org nya . Mestilah nak tahu kan sape yang asyik kirim salam . Dahlah tak munculkan diri . Sabar je la . Hehe . Lama2 aku dapat jugak info sikit2 siapakah orgnya . Haha . Dan aku pun mulakan misi tanya lah budak2 yang satu kuliah . And ada jugak tny ngn sorang budak kelas dia ni . Haha . Akhirnya aku berjaya tahu siapa orgnya . Ingat dia sorang yang boleh tahu , aku pun boleh okayy . 

Dan bermula situlah kteorang start contact . First jumpa dia bagi aku coklat cadbury . Very delicious . Dia bagi coklat yang bar yang besar punya tuhh . Hehe . Thank you awak :) . Hm lepas2 tu baru lah berani jumpa . tu pun kejap2 sbb masing2 still malu lg. Makan sama2. Pergi kelas je tak sama2 . Sebab kuliah and kelas lain. So kadang2 ada jgk terserempak . Tapi tak selalu la. Time matrik pun jarang jumpa. Jumpa kalau nak study sama2, pergi makan sama2, pergi kedai runcit tu . Hm tu je la.

Sekarang we study in the same university, same course and same class. Best la bila sama kelas bila hari2 jumpa . Tapi jumpa pun dalam kelas. Tak dating sangat pun. Bila time belajar kena lah belajar. Bila time dating , dating la jugak. Haha . Kita kena bijak bahagikan masa. Jangan jadikan bercinta sebagai satu penghalang bila nak belajar. Its depends on ourselves, how we control the situation . 

Kalau nak diceritakan memang banyak . Yelahh kan setahun kenal macam rasa kejap je. tup tup dah setahun lebih sikit la kenal kan . Alhamdulillah kami berjaya mengharungi dugaan yang ada. Selagi kita percaya antara satu sama lain , jujur dan ikhlas . In shaa Allah semuanya akan baik. Cemburu tu perkara biasa dalam sesebuah perhubungan . Tipulah kalau aku kata aku tak cemburu . Adalah jugak kan. Tapi aku hadapi jugak. Aku nak cemburu buta pun tak boleh jugak sebab itu seakan aku tak percaya dia . Dan dia pun percayakan aku . 

Dia selalu kata kat aku BIAR KITA KAWAL KEADAAN, JANGAN KEADAAN YANG KAWAL KITA. 

Apa yang ada pada dia . Aku akan terima dengan seadanya . Keburukan dan kebaikan dia. Kalau dia salah aku tegur, kalau aku salah dia tegur . And macam itulah seterusnya. Rasanya dah panjang je aku berceloteh . Tak mau lah cerita panjang nanti takut ada yang tak suka .

Last but not least , aku berharap supaya hubungan ini sentiasa mendapat keredhaan dariNYA . Aminnn..
Semoga hubungan ini akan tetap kuat .











Lots of Love,
ZAHIYA

No comments: