Tuesday, September 10, 2013

BUAT SESEORANG YANG ISTIMEWA

Assalamulaikum dan selamat sejahtera semua :)

Tadi ada terbaca satu post FB ni. Terasa macam nak kongsi. So apa yang dipostkan itu zahiya nak share ngn korang. Sebab zahiya rasa kata-kata itu sangat bermakna. So let's continue !


Ada satu perhubungan bila masa kita akan rasa betapa pentingnya "DIA" dalam hidup kita. Dan kita akan mula rasa "DIA" juga memerlukan kita saat sedih dan bahagia.

Tapi sebaliknya:
Pernah kah kita fikir perasaan dia? Cukup kah dgn sekadar kita melawak dan ketawa buat hati si "Dia" rasa gembira sedangkan terlupa tujuan perhubungan ini untuk apa yang sebenarnya?

Mungkin kita sudah cukup berpuas hati apa yang kita miliki hari ni. Sebab tu kita terlupa memikirkan perasaan orang lain hingga apa yang kita buat, kita lupa memikirkan hati dan perasaan orang lain.

-----------------------------------------------------------------------

Kita rasa diri kita memang betul. Betul dengan segala apa yang kita buat semalam, hari ni dan hari² yang seterusnya. Tapi pernah kah kita tanya:

apa khabar perasaan awk hari ni terhadap diri saya dan perhubungan kita?

➜ Yang selalu kita tanya kan pada "Dia" apa khabar awak hari ni? jangan lupa makan ye..

Tak perlu lah kita anggap "dia" sebagai anak raja. tapi cukup kita jaga hati dan perasaan "dia" sebagai manusia biasa.

Yang ada perasaan → sayang → rindu → sedih → keseorangan

❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉❉

Bila mana kita janji, susah sama², senang pun bersama. Tapi pernah kita tanya pada "dia", apa kesedihan yang membuatkan "dia" rasa hidup ini begitu susahnya nak tempuh untuk hari ni dan seterusnya?

::Mungkin kita rasa tindakan kita ini betul::

Waallahi.. Demi Tuhan yang jadikan saya, ini kenyataan jujur ikhlas untuk orang yang saya sayangi. Untuk orang yang pernah berkata sanggup susah & senang, sedih gembira, makan minum bersama. Dengan niat, hubungan ini berakhir untuk pernikahan

メ Bukan untuk tujuan percintaaan biasa

Nikahilah aku, kiranya aku menyempurnakan mu..
"Lupakan aku jika aku bukan pilihan mu"





Copyright from >>>  Koleksi Ayat-ayat Cinta


XOXO,
Zahiya

2 comments:

Noura Qifays said...

seriously ! sungguh mendalam maknanya.. and, btol ea apa yg dy tulis tu.. itulah percintaan..

sayapunyastyle said...

Kann kak jijah.. sangat mendalam.. yes is it.. It is LOVE !