Monday, June 25, 2012

TIPS UNTUK MENGEKALKAN HUBUNGAN JARAK JAUH


entry kali ni aku nak berkongsi pendapat tentang CINTA ! apa ada dengan cinta . semua orang sedang bercinta termasuk la aku . kita semua bercinta dengan ALLAH , family kita dan semua org disekeliling kita la kan . aku nak bg tips sikit mcm mane kita nak mengekalkan hubungan cinta itu dalam diri kita .
tips ni sesuai la untuk pasangan yg sedang hangat bercinta . hehehe .

Tips2 nya ialah :

1. Sentiasa MENGINGATKAN diri agar SETIA kepada pasangan .

Kenapa mesti kita selalu mengingatkan diri untuk terus sentiasa setia kepada pasangan . Setiap              pasangan mestilah menginginkan sebuah perhubungan yng kekal sehingga ke jinjang pelamin kan . Disebabkan itu kita MESTILAH meningatkan diri dan juga pasangan kita untuk setia jika HATI kita sudah terlalu sayang . Jangan lah kita sentiasa berfikiran negatif .
 

2. Sentiasa BERKOMUNIKASI antara satu sama lain 

jangan korang slah fhm dengan statement ni . Tidak semestinya kita kena 24jam sentiasa contact dengan pasangan kita . Pandailah kita membahagikan masa untuk berhubung dengan pasangan kita . Perkara paling sweet ialah ketika dua orang saling RINDU , namun tidak berkomunkasi , TETAPI keduanya saling mendoakan di dalam SUJUD masing2 .

3. Jangan biarkan Perselisihan faham berpanjangan .

Perkara ini sangat lah penting sebab jika dibiarkan terlalu lama takut ia akan menjadi semakin rumit . Jangan sesekali mlarikan diri dari masalah kerana ia tidak akan menyelesaikan ape2 pun .




4. Tunjukkan PERHATIAN kamu .

    Jangan jadikan JAUH sebagai alasan untuk kita memberikan perhatian kepada si dia . Kita juga boleh mengirimkan e-card yang lucu kepada si dia . Mungkin dengan caa ini , boleh membuatkan si dia bertambah sayang kepada anda .


5. Lakukan aktiviti kesukaan .

Jangan mensia-siakan hidup kerana si dia jauh di mata kita . Lakukan aktiviti harian seperti biasa . 
Jika dahulu kamu tidak mempunyai masa , maka gunakanlah masa dengan sebaiknya . 


No comments: